Pytanie:
Czy jeden maraton w sezonie jest bardziej niezdrowy niż trzy maratony w sezonie?
Tonny Madsen
2012-02-12 20:48:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Chociaż wydaje mi się to raczej sprzeczne z intuicją, wiele razy słyszałem, że bieganie tylko jednego maratonu w sezonie jest bardziej niezdrowe niż 3-4 maratony w sezonie.

Wydaje się, że przygotowanie ciała przed pierwszym maratonem powinno być dość stresujące, ale utrzymanie formy między biegami nie powinno być takie złe.

Szukałem w sieci materiałów, aby wyjaśnić ten problem, ale bezskutecznie. Czy ktoś może mi wyjaśnić ten problem?

Cześć Tonny! Powinieneś zapytać Joergena Pedersena, twojego byłego kolegę! :)
Cztery odpowiedzi:
#1
+5
A-K
2013-01-24 10:28:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W zeszłym roku przebiegłem dwa ultradźwięki i cztery maratony, wszystkie dość wolno, wszystkie oprócz jednego z ujemnymi podziałami i czuję się bardzo dobrze. Ukończyłem dwa maratony w dwa kolejne weekendy i cieszyłem się nimi obydwoma.

Wcześniej próbowałem poprawić swoją prędkość, biegając 1-2 wyścigi rocznie i to zdecydowanie było dla mnie mniej zdrowe. Nie lubiłem zwężania - w zeszłym tygodniu przed wyścigiem czułem się po prostu okropnie. Nienawidziłam regeneracji - wolę ćwiczyć niż odpoczywać z powodu bólu mięśni.

Tak więc dla mnie próba biegania jednego maratonu rocznie z pełnym wysiłkiem nie była zdrowa i wcale nie przyjemna. Bieganie na wielu z przyjemną prędkością, nigdy nie uderzając o ścianę, z ujemnymi pęknięciami i bez bólu to świetna zabawa. Po prostu cały czas utrzymuję formę i cieszę się dobrym wyścigiem widokowym, kiedy tylko mam na to ochotę.

Wszyscy jesteśmy różni. To, co działa dla mnie, może nie działać dla innych. Nie jestem stworzony do szybkiego biegania: nie wyglądam jak szczupła gazela. Z drugiej strony posiadanie dużych mięśni oraz grubych i mocnych ścięgien pozwala mi biegać bez kontuzji, mimo że uniemożliwia mi to szybki bieg.

Mam szczupłych przyjaciół, którzy mają realne szanse na awans do Bostonu, (1-2 minuty krótko), ale każdego roku spędzaj dużo czasu na kulaniu. Są znacznie szybsze, ale bardziej podatne na kontuzje.

#2
+4
geoffc
2012-02-12 22:02:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wydawałoby się, że jest tak wiele zmiennych, które są niezależne od liczby przebiegniętych maratonów, aby taki wniosek był bez znaczenia.

Na przykład:

  • osobisty fitness
  • harmonogram treningów
  • kontuzje
  • genetyka (jak radzisz sobie z bieganiem)
  • wyścigi a bieganie w maratonie

Najwyraźniej dla ultramaratończyka, który spędził dziesięciolecia na treningach, przebiegnięcie jednego lub trzech maratonów miesięcznie może nawet nie mieć znaczenia.

Z drugiej strony nowicjusz, który pracuje nad swoim pierwszym maratonem, powinien prawdopodobnie uznać trzy maratony w sezonie za naprawdę zły plan.

Jednak pomiędzy wydarzeniami dzieją się interesujące rzeczy .

Utrzymywanie podstawowego treningu przez dłuższy czas i używanie maratonów podczas długich treningów, być może w szybszym tempie, ma wartość.

Zauważyłem, że to pytanie Nie pytaj, Racing 3 marathons vs 1. Myślę, że to również kluczowa różnica. Jeśli ścigasz się w maratonach, to bardzo różni się to od zwykłego biegania.

Podejrzewam, że to jedna z tych odpowiedzi „to naprawdę zależy”.

Powinienem pomyśleć, że wiele osób, które _ biegną_ Maratonem - w przeciwieństwie do _ ścigania_ tego samego Mathona - może czuć, że w rzeczywistości ścigają się ... lub przynajmniej jadą tak szybko, jak to tylko możliwe :-)
@TonnyMadsen Co ciekawe, zdefiniowałbym wyścigi bieganie jako całkowicie osobiste. To znaczy. Moje wyścigi są tym, co wielu uważa za bieganie. Jednak jestem powolny, jeśli biegnę w tempie, które doprowadza mnie do celu, oznacza to ściganie się. Nie twierdzę, że chodzi o prędkość. To wszystko jest osobiste.
Wyścigi to więc bieganie tak szybko, jak to tylko możliwe.
@TonnyMadsen Niezupełnie. Twierdzę, że dzieje się tak wtedy, gdy przez jakiś czas myślisz o ściganiu się. To znaczy. W maratonie Twoje tempo byłoby inne niż na 5 km i dlatego możesz spróbować biec na 5 km, ale zabije Cię to na dystansie maratonu, więc potrzebujesz innego tempa na różne dystanse.
#3
+4
Kevin
2012-02-21 00:11:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Właściwie to nie biegi maratonów są zdrowsze, ale pozostawanie w formie maratonu przez cały czas, w przeciwieństwie do budowania do maratonu, a następnie pozwalanie sobie na resztę sezonu, a następnie budowanie następny maraton itp. Budowanie jest miejscem, w którym najprawdopodobniej zranisz się, więc ważne jest utrzymanie formy między maratonami, a nie bieganie ich więcej.

#4
-1
J. Win.
2012-02-17 13:00:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie sądzę, żeby te długie biegi były zdrową lub naturalną aktywnością dla ludzkiego organizmu, więc im mniej, tym lepiej. Jeśli bardziej zależy Ci na zdrowiu niż osiągnięciach w maratonie, pomieszaj rodzaje ćwiczeń, uwzględnij również ćwiczenia o wysokiej intensywności i obciążeniach.

Zgadzam się ... Prawie wszystko, o czym rozmawiamy na tej stronie, nie jest zdrowe, gdy wykonuje się je w konkurencyjny sposób ... A bieganie w maratonie jest prawdopodobnie bardzo niezdrowe dla mojego organizmu. Ale to jest niezwykle zdrowe dla mojego umysłu! Ale moje pytanie było porównawcze: czy jeden jest bardziej niezdrowy niż trzy?


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...