Pytanie:
Czy w prawdziwej grze legalne jest rzucanie sobie uliczki?
Michael Myers
2012-02-18 01:30:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W tym filmie koszykarz z college'u kradnie piłkę, biegnie w dół kortu i unika obrońcy, rzucając podanie do siebie z tablicy.

http://www.youtube .com / watch? feature = player_embedded&v = jtfNegUxAcY

We wszystkich (zdezorganizowanych) meczach koszykówki, w których grałem, strzał musiał trafić w felgę, zanim strzelec mógł odbić. Dla mnie to wygląda na strzał.

Oczywiście urzędnicy na to pozwolili, ale nie mogłem znaleźć wyraźnej wzmianki w Zbiór przepisów NCAA. Czy jest to orzeczone jako strzał, a jeśli tak, dlaczego jest to legalne? Byłbym zainteresowany odpowiedzią na każdy poziom koszykówki, chociaż NCAA jest najbardziej odpowiednia.

Wiem, że brzmi to cynicznie, ale wiele zasad ulega złagodzeniu, jeśli zwiększają liczbę widzów. Reklamodawcy uwielbiają sztuki, które sprawiają, że ludzie stają na nogi.
Myślę, że wideo stało się prywatne. Mówi: „Ten film jest niedostępny”.
@Michael Myers Czy mógłbyś dodać kolejny plik wideo, ponieważ połączony plik wideo jest niedostępny.
Uszkodzony link do filmu: /
Znalazłem e-booka, który zawiera to pytanie. https://books.google.com/books?id=lENPDwAAQBAJ
@user257138: Tak długo, jak e-book zawiera linki do oryginalnego źródła Sports.SE i autorów, jest to legalne na licencji CC BY-SA.
Pięć odpowiedzi:
#1
+49
Marcus Swope
2012-02-18 02:00:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W przypadku NCAA punktacja jest następująca (na stronie 10 oficjalnego podręcznika statystyk koszykówki 2011):

A.R.15. Adams rzuca sobie podanie z tablicy, a następnie strzela i trafia do kosza. Decyzja: Credit Adams z FGA i FGM, ale bez asysty ani odbicia.

Dla NBA, zgodnie z tym Q&A (z 2009) z Berniem Fryer ( Wiceprezes ds. Operacji sędziowskich i dyrektor ds. Oficjalnych w NBA), jest również dozwolone: ​​

Czy możesz zrzucić piłkę z tablicy, złapać się odbicia i wsadzić bez lądowania? - Odpowiedź Blaise'a Berniego: Tak. Zgodnie z przepisem dotyczącym podróżowania, zawodnik, który próbuje rzucić lub podać, nie może być pierwszym, który dotknie piłki, chyba że dotknie ona tablicy, obręczy lub innego zawodnika. Dlatego gracz może celowo podać piłkę do siebie poza tablicą lub z obręczy.

Właściwie, mniej więcej tydzień temu Kobe Bryant był podwójny w pobliżu linii za trzy punkty, nie miał nikogo. do podania i już podniósł jego drybling. Już miał upaść, co by podróżowało, zamiast tego czujnie rzucił piłkę z tablicy, złapał ją i kozłował z powrotem w górę klucza. To nie był zaułek, ale był podobny. Michael Jordan był znany z tego, że czasami robił to samo.

#2
+10
Greg
2012-02-18 01:50:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dozwolone jest wyrzucenie piłki poza tablicę jako podanie do siebie. Jedyny przypadek, w którym jest to nielegalne, to próba rzutu wolnego. Podczas wykonywania rzutu wolnego piłka musi również uderzyć w obręcz.

Dla odniesienia, patrz Część III - Drybling of NBA, reguła 10.

#3
+5
precose
2012-02-18 02:13:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W NBA jest to zdecydowanie legalne. Nie jestem pewien co do NCAA.

źródło: film z YouTube'a przedstawiający Kobe Bryanta

Co jest warte, nagranie wideo pokazujące, jak to się dzieje i nie jest wywoływane, nie dowodzi, że jest to dozwolone w ramach przepisów; pokazuje po prostu, że w tym anegdotycznym przypadku nie został wywołany.
#4
+2
raffaem
2018-04-07 13:19:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W grach FIBA ​​celowe rzucanie piłki na tablicę bez próby oddania strzału jest równoznaczne z odbijaniem piłki przez gracza o podłogę.

Wtedy jest to dozwolone tylko wtedy, gdy jeszcze nie kozłowałeś. W takim przypadku nie możesz już kozłować po ponownym złapaniu piłki, ale możesz tylko podać lub strzelić. We wszystkich innych okolicznościach (na przykład, jeśli już kozłowałeś lub zaczynasz kozłować po złapaniu piłki) jest to błąd podwójnego kozłowania.

Zobacz art. 24 „Oficjalnych przepisów FIBA ​​w koszykówce 2017 - Oficjalne interpretacje - ważne od 1 lutego 2018 r.”.

Art. 24 Drybling

24-1 Reguła . Jeśli zawodnik celowo rzuca piłką o tablicę (nie podejmuje próby wykonania prawidłowego rzutu do kosza z gry), uważa się to za sytuację, w której zawodnik odbił piłkę o podłogę. Jeśli następnie zawodnik dotknie piłki ponownie, zanim dotknęła ona (lub została dotknięta) przez innego zawodnika, uważa się to za kozłowanie.

24-2 Przykład: A1 nie jednak kozłował, kiedy A1 rzuca piłkę o tablicę i łapie ją ponownie, zanim inny zawodnik dotknie piłki.

Interpretacja : Po złapaniu piłki, A1 może rzucić lub podać, ale nie może rozpocząć nowego kozłowania.

24-3 Przykład: Po zakończeniu kozłowania w ruchu ciągłym lub w miejscu, A1 rzuca piłkę o tablicę i łapie ją lub dotyka ponownie, zanim dotknie innej gracz.

Interpretacja : A1 popełnił błąd podwójnego kozłowania.

Właściwie zmieniło się to w regulaminie z 2018 roku i teraz jest to legalne również w FIBA
#5
-3
Kvas
2013-01-11 20:47:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Chociaż możesz złapać własną piłkę powietrzną, musi to być próba strzału, a nie próba podania do siebie. Ogólnie rzecz biorąc, jest jasne, co próbował zrobić gracz. Kiedy nie jest jasne, to zależy od oceny sędziego, jaki był zamiar gracza. Jestem certyfikowanym urzędnikiem w szkole średniej i na studiach.

Witamy w Sports SE! Jako urzędnik certyfikowany, czy istnieje ustandaryzowany zestaw zasad, których przestrzegasz, czy też zależy to od ligi (lig), w której pełnisz funkcję?
Podaj odpowiednie linki, aby poprzeć swoją odpowiedź.
Nie rozumiem, dlaczego jest to dyskutowane ... według NFHS to poprawna odpowiedź.
@JeffWidman Głos został odrzucony z powodu [braku dowodów] (https://sports.meta.stackexchange.com/a/899).


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...