Pytanie:
Jak często podczas wyścigu powinienem pić wodę?
Kevin
2012-02-11 02:42:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prowadziłem wiele wyścigów i prawie zawsze jest kilka stacji wodnych. Zwykle nie zatrzymuję się po wodę na krótkich wyścigach, ale nie jestem pewien, na jak długo powinienem to robić - kiedy powinienem zacząć pić wodę? Ile i często powinienem go pić?

Cztery odpowiedzi:
#1
+9
Mike Hedman
2012-02-11 22:42:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nawodnienie podczas wyścigów ma wiele zmiennych, z których wszystkie należy wziąć pod uwagę w przypadku dłuższych wyścigów - co powiedziałbym, że jest dłuższe niż 10 km:

  • trudność trasy (wzgórza, przeciwny wiatr, wysokość)
  • temperatura i wilgotność
  • i Twoja aklimatyzacja do tych warunków pogodowych
  • Twój wysiłek, to jest coś w rodzaju miecza obosiecznego: biegnij szybko, a skończysz szybciej, biegnij powoli i dłużej, i często będziesz spędzać więcej czasu w cieplejszych porach dnia niż osoby, które ukończyły wcześnie.
  • Twoje ciało: wszyscy poci się w różnych ilościach. Niektórzy nie piją dużo podczas półmaratonu, inni piją litr lub więcej.
  • w przypadku dłuższych wyścigów dieta zawiera również płynny składnik: potrzebujesz wody do strawienia składników odżywczych przez organizm .
  • nawodnienie przed wyścigiem: często zdarza się, że zawodnicy biorący udział w wyścigach> 4-godzinnych poprawiają poziom elektrolitu i nawodnienia w dniach poprzedzających wyścig.

Po pierwsze - spróbuj wykonać test potu w środowisku jak najbliższym wyścigu i uzyskaj dobre wyobrażenie o tym, czego generalnie potrzebujesz, a następnie rozważ inne zmienne.

Na koniec wyścigu prawie nigdy nie usłyszysz ludzi mówiących „o cholera, wypiłem za dużo”, ale idź do namiotu medycznego po maratonie, a zobaczysz stojaki ludzi, którzy żałowali, że nie potraktowali poważnie nawodnienia.

Możesz pić za dużo. Zobacz hiponatremia. Ta forma hiponatremii lub niskiego poziomu sodu jest spowodowana nadmiernym nawodnieniem podczas ćwiczeń, które osłabia poziom sodu w organizmie. Możliwy wynik w najpoważniejszych przypadkach: Obrzęk mózgu, który może prowadzić do drgawek i innych komplikacji zagrażających życiu. To sprawia, że ​​hiponatremia jest prawdopodobnie najważniejszym zagrożeniem zdrowotnym związanym z maratonem, przed którym stoisz i twoi kumple.
[Istnieje wiele ostatnich badań] (http://bjsm.bmj.com/content/early/2013/09/20/bjsports-2013-092417.abstract) sugerujących, że * możesz * pić za dużo i tak, * usłyszy * ludzi mówiących: „o cholera, piłem za dużo”, chyba że, jak wskazuje @solomongaby, zostali wysłani do namiotu medycznego z hiponatremią.
Prawdę mówiąc, hiponatremia jest dużym problemem, dlatego proponuję nie tylko ją uspokoić, ale także przeprowadzić test potu. Myślę, że bym to odwrócił - problem z hiponatremią na imprezach sportowych polega na tym, że nie pije się za dużo wody, pije za dużo wody w stosunku do ilości spożytych elektrolitów. Myślę, że liczba osób, które piją za mało, przeważnie przewyższa liczbę pijących w długich wyścigach. Ale uwaga: nadmierne picie bez zwracania uwagi na elektrolity może prowadzić do sytuacji zagrażającej życiu.
#2
+7
Gabriel Solomon
2012-02-11 02:54:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To zależy od wyścigu i pogody. Na maratonie zatrzymuję się na prawie każdej stacji, biorę szklankę wody i popijam. Lepiej od czasu do czasu nawadniać małymi łykami.

Przy odrobinie praktyki możesz nawet nauczyć się pić podczas biegania, aby nie tracić zbyt wiele czasu na stacjach.

#3
+7
corsiKa
2012-02-11 03:23:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Idealnie byłoby, gdybyś miał małą słomkę podążającą za Tobą i mógłbyś mieć ciągłe krople nawodnienia. Weź filiżankę na każdej stacji wodnej i wypij kilka łyków. W zależności od tego, jak daleko są od siebie, będziesz chciał pić mniej więcej, starając się wypić jedną uncję wody co 4 minuty od ostatniej stacji. To nie jest dokładna kalkulacja, ale to dobry punkt wyjścia.

To prawie za każdym razem pozostawi resztki wody. Osobiście użyłbym pozostałej wody do ostygnięcia i zachowania czujności, dobrze rozpryskując twarz. O ile nie jest to gatorade, to prawdopodobnie nie byłoby tak dobrze na Twojej twarzy :)

#4
+2
pjmorse
2012-11-21 18:16:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To naprawdę dużo prostsze niż to. Lekarze maratonów od kilku lat zalecają, mając na uwadze ryzyko hiponatremii:

Jeśli jesteś spragniony, pij.

Cytaty:

Dodatkowo to oświadczenie z 2001 roku wydane przez International Marathon Medical Directors Association (IMMDA), w którym stwierdza się:

„W związku z tym prawdopodobnie najmądrzejsza rada, która sportowcom uczestniczącym w maratonie można zapewnić picie ad libitum i celowanie dla szybkości spożycia, które nigdy nie przekraczają 800 ml na godzinę. ”

Znam niektórych ludzi (biegaczy i zwykłych), którzy czasami odwadniają się, ponieważ ich ciała nie „mówią” im, kiedy są spragnieni. Dlatego dla niektórych z nas nie jest to takie proste. Kim są ci „lekarze maratonów”, o których mówisz?


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...