Pytanie:
Jakieś sugestie, jak najlepiej poprawić prędkość na boisku?
Josh G
2012-02-16 02:46:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jakieś pomysły na treningi lub ćwiczenia poprawiające prędkość na boisku?

Mówię „na boisku”, ponieważ celowanie w określony dystans (40 jardów, 100 m, itd.) może prowadzić do start lub technika.

Kilka przykładów:

  • Bieganie sprintami (40 jardów lub inne)
  • Przysiady lub inne biegi
  • Nauka wychylania się podczas przyspieszania, aby uzyskać lepsze kąty goleni
  • itd.
Chciałem utworzyć nowe tagi „sprint” i „prędkość”, ale nie mogę, ponieważ nie mam wystarczającej reputacji ...
Dzięki, @corsiKa. To pytanie jest związane z poprawą prędkości maksymalnej na krótkich dystansach. Przydatne do prawie wszystkich sportów terenowych (piłka nożna, piłka nożna, baseball itp.).
Dwa odpowiedzi:
#1
+4
Martin
2012-02-16 14:05:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli biegasz 10 km ++, możesz skupić się na trzech rodzajach biegania:

Interwały

Wykonaj 1 minutę w wysokim tempie (70% maksymalnego?), a następnie 30 sekund powolny bieg. Następnie zwiększ swoje wysokie tempo o 0,2 km / h. Rób to, aż spadniesz z młyna. Trening powinien trwać 30 minut, więc nie zaczynaj od zbyt wysokiego tempa.

Próg mleczanowy

Dłuższe biegi ze zmianami tempa nieco powyżej i poniżej progu mleczanowego. Powiedzmy 10 minut na każdym. Twój próg mleczanowy powinien wynosić mniej więcej w tempie półmaratonu, może na 25 km biegu. A potem Twoje dwa kroki powinny mieć 0,7 km / h powyżej i poniżej tego tempa. Jest to bardzo ważne przy przekraczaniu progu.

Długie, łatwe biegi

Po prostu zrelaksuj się podczas tych sesji, ale upewnij się, że trwają co najmniej 90 minut

Dlaczego chcesz używać progu mleczanowego i LSR do treningu sprinterskiego? Czy to nie „wzmacnia” niewłaściwych typów mięśni?
jeśli chodzi o trening sprinterski, nie wybrałbym mleczanu, wcale. Josh nie powiedział, jaką odległość. Mogłem źle odczytać pytanie
Nie martw się ... Powiedział, że 40 jardów, 100 m ... Mimo to nadal będę robił przerwy
przy okazji, widziałem z innych pytań, że brałeś udział w maratonach. W takim razie zdecydowanie wybrałabym trening na próg mleczanowy
I robię :-) Praca Jacka Danielsa: http://www.coacheseducation.com/endur/jack-daniels-june-00.htm
Myślałem, że to zasugerowane w oryginalnym poście, ale mówię o poprawie prędkości maksymalnej na krótkich dystansach ... sprintach.
Oba posty mają sugerowane interwały, ale interesuje mnie więcej szczegółów. Aby poprawić prędkość maksymalną, sugerujesz 10 sekund przy 100% wysiłku i 20 sekund chodzenia? 10-10? 10 sprintów, 20 w lekkim truchcie? Inny?
#2
+3
voidstar69
2012-02-16 03:15:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pewne typy treningów mogą poprawić prędkość biegu:

  • Bieganie interwałowe
  • Bieganie Fartlekiem
  • Bieganie po wzgórzach

Zasadniczo sesje o wysokiej jakości / wysokiej intensywności zrobią znacznie więcej, aby poprawić prędkość niż wiele śmieciowych mil, tj. długie, wolne biegi (zakładając, że chcesz osiągnąć prędkość na stosunkowo krótkim dystansie, np. 100 m - 1 / 2 maraton).

Przykłady planów treningów interwałowych (ze strony mojego klubu biegowego pod adresem http://www.serpentine.org.uk/pages/tuesday_threshold_sessions.html) :

  • 2 serie po 10 (1 min przy tempie 10 km; 1 min przy tempie tempa; ciągłe bieganie); 2 minuty regeneracji
  • 2x 5 minut (50 sekund); 2 x 4 minuty (40 sekund); 2 x 3 minuty (30 sekund); 2 x 2 minuty (20 sekund), wszystko w tempie LT
  • 12 x 600 m przy tempie LT; 40 sekund odpoczynku
  • 6 x 1 mila w tempie LT; 60 sekund odpoczynku
  • 2 serie po 10 (1 min przy tempie 10 km; 1 min przy tempie tempa; ciągłe bieganie); 2 min regeneracji
  • 2 x 5 min (50 sek.); 2 x 4 minuty (40 sekund); 2 x 3 minuty (30 sekund); 2 x 2 minuty (20 sekund), wszystko w tempie LT; 4 minuty odpoczynku; następnie 1 mila tak szybko, jak to możliwe
  • 12 x 600 m przy tempie LT; 30 sekund odpoczynku
  • 6 x 1 mila w tempie na 10 km; 90 sekund odpoczynku

Pamiętaj, że te sesje mają na celu poprawę prędkości w wyścigach na dystansie od 10 km do maratonu.

Mówisz, że interwały i fartleki zwiększą prędkość maksymalną? Jak mogą wyglądać te interwały?
Oba posty mają sugerowane interwały, ale interesuje mnie więcej szczegółów. Aby poprawić prędkość maksymalną, sugerujesz 10 sekund przy 100% wysiłku i 20 sekund chodzenia? 10-10? 10 sprintów, 20 w lekkim truchcie? Inny?


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...