Pytanie:
Jaki jest dobry sposób na bieganie zimą?
David Rönnqvist
2012-02-12 03:27:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jaki jest dobry sposób na bieganie zimą w zimnych krajach, w których występuje śnieg? Jak możesz utrzymać trening bez konieczności biegania na bieżni, co mi się nie podoba? Czy powinienem szukać innych butów i ubrań, które są lepiej dopasowane do zimnej pogody, czy też powinienem spróbować znaleźć inne rzeczy do zrobienia przez kilka miesięcy?

Słyszałem, że jest to dla ciebie złe i że ty łatwiej będzie zachorować, jeśli będziesz biegać, gdy jest zimno z powodu zimnego powietrza w płucach, czy to w ogóle prawda? Jeśli w jakikolwiek sposób jest to prawdą, jak późną jesienią należy przestać biegać na zewnątrz, a jak wczesną wiosną znowu biegać na zewnątrz? Gdzieś około 0 stopni Celsjusza wcześniej, kiedy jest cieplej?

Nogami: P.
Trzy odpowiedzi:
#1
+16
Kevin
2012-02-12 04:20:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jakie to zabawne, właśnie wróciłem z biegu przez pogodę 0c / 32f. Nie lubię też bieżni.

Po pierwsze, myślę, że zdecydowanie powinieneś zainwestować w ładny zestaw odzieży do biegania na chłodniejsze dni. Długie spodnie, rękawiczki, czapka lub opaska i przynajmniej koszulka techniczna z długim rękawem. Techniczna koszulka sprawi, że Twoje ciało pozostanie suche, co jest ważne, aby utrzymać ciepło w zimnie. Kurtka do biegania też byłaby fajna, ale uważam, że nie potrzebuję jej do około 20f / -7c, powyżej tego za bardzo się pocę i (jak wspomniałem powyżej) nie jest to dobre do biegania zimą. Jeśli nie pada mocno ani nie jest szczególnie oblodzona, powinno być dobrze w zwykłych butach.

Możesz także trochę zmienić swój schemat. Jeśli nie jesteś elitarnym biegaczem, który potrzebuje ciągłego doskonalenia się, po prostu skoncentruj się na wykonywaniu wystarczającej ilości ćwiczeń, aby utrzymać sprawność. Skup się bardziej na treningu crossowym, w szczególności na rzeczach, które możesz robić w środku, jak rower stacjonarny lub pływanie. Jeśli możesz, znajdź tor wewnętrzny i wykonuj interwały lub inną pracę z prędkością. Podnieś dwa, może trzy razy w tygodniu (i tak powinieneś być przynajmniej raz w tygodniu; i pamiętaj, że jesteś ujędrniający, a nie kulturystyczny). Powiedziałbym, że powinieneś mieć cztery biegi w każdym tygodniu, co może obejmować jeden dzień szybkości. Jeśli zdarzy się niesprzyjająca pogoda w dniu, w którym zamierzałeś pobiegać na zewnątrz, możesz zamienić się na dzień w pomieszczeniu (raz, nie powinieneś iść trzy dni z rzędu bez biegania) lub wyssać go i użyć bieżnia.

Trochę o zachorowaniu na zimno to opowieść starej żony. Zimna pogoda nie umieszcza wirusów ani bakterii w płucach. W rzeczywistości bieganie (o ile nie przewlekle się przeciążasz) ogólnie poprawia układ odpornościowy.

#2
+12
mpiktas
2012-02-12 11:40:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

@Kevin ładnie to podsumował, mogę tylko dodać coś z własnego doświadczenia. Najniższa temperatura jaką biegałem na treningu to -10C. W temperaturach około 0C używam długich, elastycznych spodni, kalesonów i prostego t-shirtu do biegania, w połączeniu z wiatrówką i spodniami, które są bardzo cienkie i nie do zdobycia. To wystarczy, ponieważ biegając generujesz dużo ciepła.

Na niższe temperatury dodaję rękawiczki, czapkę i techniczną koszulę z długimi rękawami. Jeśli biegasz dłużej niż godzinę poniżej -10C, zaczynasz tracić ciepło w nogach, ale nigdy nie szukałem rozwiązań, bo mój trening rzadko przekracza 1 godzinę.

Tej zimy temperatura spadła do -25 ° C. Wtedy zdecydowanie potrzebna jest kominiarka, ponieważ jeśli spróbujesz biegać i oddychać przez nos, wkrótce zaczniesz się dusić (ponieważ nos nie może wystarczająco szybko ogrzać powietrza), a oddychanie przez usta może wywołać zimno. W tej kwestii nie jestem pewien. W zimne dni starałem się na wszelki wypadek zminimalizować oddychanie przez usta.

Jeśli chodzi o obuwie, jeśli nie ma lodu ani śniegu, wystarczy zwykłe obuwie. Biegałem w temperaturze poniżej -10 ° C w prostych skarpetach do biegania i zwykłych butach bez żadnych problemów. Jeśli jest lód lub śnieg, należy użyć specjalnych butów lub wkręcić śruby w stare buty do biegania.

Na koniec kolejna rada, która okazała się przydatna. Kiedy zaczynasz biegać, musisz czuć zimno. Jeśli nie jest ci zimno, jesteś przesadnie ubrany. To prawda, chociaż denerwujące jest, gdy czekam, aż mój Garmin złapie sygnał GPS.

Zgadzam się całkowicie. Z wyjątkiem części o nie oddychaniu przez usta. Nigdy nie miałem problemów z oddychaniem przez usta latem ani zimą. Z drugiej strony, nie jesteś pierwszą, o której słyszałem, więc ... czy masz jakieś odniesienia do materiałów na ten temat?
Nie ja nie. Dlatego napisałem odpowiednio, tj. Zacytowałem tylko własne doświadczenie. Nie dałem żadnych efektów biegając poniżej -10C, ale myślę, że w niższych temperaturach możesz dostać ból gardła. Na to pytanie mogą odpowiedzieć narciarze. Na zawodach narciarskich czy biathlonowych nikt nie nosi kominiarki, ale z drugiej strony wielu zawodowych narciarzy ma problemy z astmą.
Nie mogę podać żadnych dowodów naukowych, tylko własne doświadczenie. Jeśli spróbuję biec na zewnątrz (lub robić cokolwiek na zewnątrz, jeśli o to chodzi) w temperaturach poniżej około 35 stopni, stwierdzam, że boli mnie oddychanie. Noszę osobną czapkę i komin na szyję, a nie kominiarkę, ponieważ łatwiej jest przesunąć go w dół na szyję, jeśli zacznie się robić zbyt ciepło.
Specjalnie sprawdziłem, nie ma problemów z oddychaniem przez usta w temperaturach do -10C. Nie oddycham jednak z pełnymi ustami. Prawdopodobnie jest to bardzo indywidualna sprawa.
#3
+6
geoffc
2012-02-13 07:39:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zgadzam się z obydwoma innymi plakatami i dodam, że spadłem do -30C, a tam niewiele się różni. Warstwa lub dwie koszulki do biegania pod wiatrem. Przy tak niskiej temperaturze, podczas gdy pot jest zły, nie można go uniknąć i równie dobrze możesz spróbować zatrzymać ciepło w środku.

Zawsze noszę czapkę do biegania, ale w tych temperaturach zmieniłbym z jednego wentylowanych typów na mocniejszy materiał i opaskę na głowę, która zakrywa moje uszy. Pomaga również zachować pełną brodę zimą, aby nie odsłaniać twarzy.

(Przez wiele lat jeździłem też na rowerze w tych temperaturach, co oznacza inny zestaw ubrań.)

Jeśli jesteś na zewnątrz w bardzo niskich temperaturach, takich jak -20 ° C i niższych (o po drodze, weź głęboki wdech, jeśli śluz w nosie nie zamarza, jest cieplej niż -15 ° C, łatwy test szorstki), uważaj na odsłoniętą skórę (wazelina na wierzchu może zrobić dużą różnicę).

Jeśli zrobisz się ciepło i spocisz, cokolwiek robisz, nie przestawaj zbyt długo! Mój plan podczas jazdy na rowerze do pracy przy -30 ° C był taki, czy kiedykolwiek dostanę mieszkanie. Zamknij przyssawkę, gdziekolwiek jest to dostępne, znajdź sklep i wejdź do środka, aż ktoś z rodziny przyjdzie po mnie. Dwa razy sumowałem swój rower podczas jazdy zimą, po prostu szedłem nim z powrotem na ciepłe terytorium (jak na ironię praca za każdym razem była najbliższa), a spacer ogrzewał mnie.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...